De to siste ukene har vi hatt valgfag. 3D-modelering og modellbygg. Jeg valgte 3D-modelering.

Vi startet med et program som heter Sculptris. Det er litt som å jobbe med leire og man kan lage kule figurer. Vi fikk også muligheten til å gå på Sølvberget Bibliotek og printe ut figurene vi laget. Helt gratis! 😀

Dette er to av de eg laget.

threeheaded
Lekte med de forskjellige verktøyene og kom opp med disse

 

 

twopeaces copy
Øvde meg på anatomi

 

eyeweb
Work in progress

 

Vi jobbet også i et mer teknisk program som heter Rhinoceros. Der brukte eg en hel uke på å bygge en stålramme til en stol, som jeg fremdeles prøver å perfeksjonere. Utrolig frustrerende! Men jeg håper det blir litt gøyere etterhvert…

STOLOGBENKweb
Stol og en benk jeg laget

 

Prøver å få kantene på stålet til å sveises sammen uten ekstra biter inni røret.

Det ligger flere 3D-figurer ute på instragram med hashtag #kunstskolenirogaland