I dette kurset hadde vi Lisa Torell som lærer. Hun er en aktiv kunstner og virker å ha mange prosjekter i gang hele tiden. Jeg følte erfaringene hennes gjenspeilte seg veldig i læringsmetoden hennes og hun pushet oss hele tiden et hakk videre når vi selv trodde vi hadde fullført en oppgave.

Under kurset fikk vi oppgaven ‘Sosial kontroll’ å jobbe med. Vi hentet brukte møbler og diverse annet på IVAR byttebod og i en container på Fretex som vi skulle lage en installasjon med.

Først planla jeg å skulle bruke heisen som sted for installasjonen og lage den om til et rom med sanselige opplevelser både i form av lys, lyd, bilder, objekter og hadde også en plan om en slags performance. Heldigvis valgte jeg i løpet av de to ukene vi hadde kurset å koke ned installasjonen til å inneholde to objekt, og etter å ha prøvd ut heisen fant eg ut at det store rommet var bedre for presentasjonen jeg valgte å ha.

Her er bildet fra prosessen og av resultatet

 

 

