To ukers digital fotokurs med Hans Edward Hammonds var utrolig intense uker. Den første uken lærte han oss med funksjonen på kameraet og hver dag fikk vi oppgaver for å vise at vi hadde forstått de. Vi lagde en blogg på nettet der han kunne gå inn og se resultatene.

Her er to av de jeg leverte

På skolen har vi en whitecube som er tilgjengelig for alle. Det er et rom som er malt helt hvitt som gjør at lyset reflekteres på en annen måte enn i et rom med forstyrrende detaljer. Det gjør det også lett å redigere bildene i ettertid. Dette var valgfritt å bruke, men jeg valgte å ta det i bruk for å se resultatene ved bruk av blitz.

meg copy

Siste uken jobbet vi i photoshop, det var veldig gøy når jeg først begynte å skjønne de enkle funksjonene. Så i oppgaven jeg leverte på slutten av kurset var veldig preget av tiden jeg brukte på bilderedigering. Her er det ene av de tre bildene jeg presenterte:

jo copy.jpg

